lördag 25 februari 2012


BKV BESEGRADE KARLSBERG - I SKITVÄDER

Fryser fortfarande brrrrr.... det var skitkallt på Sportcentrums konstgräs idag när BKV tog emot gästande Karlsbergs BK. Och när matchen var slut så hade kamera-fingrarna stelnat fullständigt, det här är ju vidrigt... och ja, jag glömde långkallingarna hemma igen. Avgå Kung Bore!!

BKV var det bättre laget, mer vilja, mer fokus och mer teknik. Jag blev lite besviken på KBK:s "köttiga" spel och jag hoppas att våra killar inte fick en massa småskador efter detta. Lite skoj också att Viktor höll sig framme på Bellas frispark och fick peta in 1-0 på en målvaktsretur. En riktigt bra kämpainsats mot ett lag som kom med rött matchställ mot ett hemmalag som har röda tröjor, eehh? Matchreferat skippar jag och överlåter till dom som kan, det är nog bäst så hehe

Förresten, grattis till suveräna Stefan som fick hålla nollan och som bara verkar bli bättre och bättre, samt att backlinjen var stabil trots många tok-rusningar emot sig. Jag bara älskar ett tätt försvar, det är fan A och O. Det märktes att man han nött på det defensiva, eller? Och givetvis ett plus till tränarna som verkar få det hela att segla åt rätt håll ;)

ps. Får jag vara lite "ego" också och berätta att jag tycker Ludwig gör det bra som blir inkallad en timme innan kick-off mot Karlberg och som sitter iskall i 75 minuter och sen spelar en match till på det och hänger en mot Waxholm. Över sex timmar i BKV-stället i snö, blåst, mörker och minusgrader. Thats my boy, kämpa på bara!


Inte lätt av vara målvakt idag, kallt

Andreas i full speed, och han hade några riktigt bra lägen idag

Bella styr upp vid frispark, och dundrar på....

.... och Viktor är framme på returen. 1-0 BKV!

Karlsberg på knä nu

AJ... det gör ont att få en kall boll i fejset, fråga Linus


Men han var snart på benen igen, nu i duell mot mot "nummer-fjorton-visa-sulorna"

Daniel inbytt i andra halvlek

Se upp för snorbusar

Bollkalle Bellander ;)

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa"
Tack för att du besöker och läser bkvblogg.blogspot.com och välkommen åter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar